söndag 23 november 2008

the helg.

Trolldeg på fönstret. Orkan ute. Jag är inte i Kansas.

Idag har jag inlett julpyntandet med att byta ut mina LP-skivor mot såna med jultema. Testing-testade också en gardin och förberedde för den stundande högtiden genom att ta in ett julträd, avdelning påskris. Och så åt jag tårta och sålde den andra körskivan så nu behöver jag inte ägna mig åt falsk marknadsföring. Fint.

I fredags bakade vi pepparkakor, vi tänkte att det kanske skulle gälla som Guinness världsrekord för tidigaste pepparkaksbak någonsin. De var goda i alla fall, till och med dasset och gubben med mustasch. Sen träffade jag Ion Plunt och blev överkoffeiniserad och hotad med arrestering. Det var roligt. Sen åkte jag till en tygaffär som sa att alla dedär tygerna vars billighet de har annonserat om har de skickat iväg till en annan affär. Det var mest konstigt.

I lördags var jag på julmarknad med min mamma och köpte en hel hög saker, däribland en smörkniv, ett par vantar eftersom allrakäraste syster har stulat mina, samt viktigast av allt: polkagrisar, i en pappersstrut, av en tant. Om inte såna tillfällen är värda att kläs i tyllkjol vet jag inte vad som är. Jag skrattade också åt Hufvudstadsbladets bilaga Volt, som presenterade en inspelande konservburk som reagerar på ljus och säger "Fy! Den där tårtan är inte avsedd för dig!" eller "Låt bli ölen!" när man öppnar kylskåpsdörren. Om inte det är årets julklapp vet jag inte vad som är.

Slutligen kan jag berätta att jag kan sjunga refrängen av "She will be loved" på latin.

Inga kommentarer: