onsdag 26 november 2008

en vanlig onsdag.

Idag har jag haft tent. Om populärkultur. Jag vet inte riktigt vad som hände, jag svamlade på nånting om marxister och kapitalister. Men sånt är ju pop.

Sen gick jag till biblioteket för att kolla in konkurrensen. Jo att, jag hade ju tänkt vinna mig en Nikon D80 sådär lagom till jul. Fast det har jag inte tänkt mera. Det är inte så mycket det att de andra bidragen i fototävlingen var bättre än mitt, det visste jag ju, men min bild såg helt bananas ut. Min dataskärm är tydligen också lite bananas. Så nu vet ni att om ni tycker att jag tar fula bilder så är det bara min dataskärm det är fel på.

Sen hade jag min första halvroliga lexikografilektion. Vi gick igenom exempel på hur det kan bli när man översätter med översättningsmaskin.

Och sen, sen vet ni, då satt jag typ hur länge som helst och skrev ihop en trudelutt åt herr fascistfonetiker, som också råkar vara han som ger poäng för språkpraktik. Joråsåatteh. Hejdå.

Inga kommentarer: