fredag 28 november 2008

nattlig visdom.

Jag har redan börjat kanalisera Benjamin Franklins ande (så kan man ju totalt säga på svenska). Jag vaknade klockan fyra i morse av mig själv. Under mina vakna timmar kom jag på en hel rad av smarta saker men det enda som finns kvar är följande rad:

ah, the profound sanity of being insane.

På förmiddagen har jag försökt tvinga mig själv att julstäda. Jag har strukit och hängt upp gardiner, dammat mattor, diskat och dammsugit, men speciellt mycket renare ser det inte ut. Sånt händer. Idag ska jag & Z på dejt med våran Legolas, så nu ska jag gå till stan och handla tuliaiset åt värdinnan. Snön är nästan borta. Så även solen. Jag kan inte förneka att det allt är lite deprimerande när solen går ner typ halv tre på eftermiddagen. Men, å andra sidan, det var ju fint att den hälsade på överhuvudtaget.

Inga kommentarer: