torsdag 27 november 2008

kundbetjäning.

Det var så här: jag (ungefär) hade (tydligen) beställt två stycken dvd-skivor från en populär internetbutik för skivor och filmer. Den första beställdes redan i september, och jag fick en bekräftelse att den skulle skickas till x-vägen detochdet när filmen utgavs. Den andra beställde vi senare, och skulle skickas till en annan adress. Så en dag damp det ner två paket hos den senare adressen. Det var ju konstigt. Inte omöjligt att korrigera, men ändock. Så jag skrev ett vänligt meddelande till butikens kundtjänst för att påpeka att nämen nu blev det ju lite fel. Idag har jag fått svar:

Vastaus tapaukseen
Asianumero: XXXXXX

Hej,

Tack för ditt mail och informationen.

Om inte posten kan leverera din beställning till rätt adress
- kommer de att skicka beställningen i retur till oss så småningom.

Nästa gång du lägger en beställning -
tänk på att gå först in i dina kunduppgifter och kontrollera att adressuppgifterna är rätt och lägg sedan en beställning.

Jos sinulla on asiakastili rekisteröitynä samalla sähköpostiosoitteella johon tämä viesti on lähetetty, voit seurata asiasi tilannetta tästä linkistä: cdon.fi/customer/customercase//xxxxxx. Täällä voit myös helposti esittää lisäkysymyksiä, jne.

Ystävällisin terveisin

Asiakaspalvelu
CDON.COM

För det var ju ett svar på mitt klagomål. Sådär ungefär. Sådär copy-paste-generellt-svar-det-var-ditt-fel-ungefär. Och så började de prata finska mitt i också. Jag var ju inte sur förr, men jag blev ju sur nu.

2 kommentarer:

/SiD sa...

yay! fantastiskt! ..säger adressaten som fick reda upp härvan.

Anonym sa...

www.play.com är din vän... (gratis frakt)

/Janne