lördag 9 januari 2010

bilaga till summering av ett decennium, del ett.






Så jag kom till Vasa och hittade några bildskivor i mitt piano. 2002 bara, men bättre än ingenting, så jag tänkte bifoga bildbevis från första delen av decenniet.
Bild 1: Sommaren 2002 åkte Jenni och jag till Helsingfors och jag köpte de där bruna manchestersammetsbyxorna som jag använde tills de blev trasiga och saknar fortfarande. Jag köpte också en hatt, som enligt uppgift såg ut som att jag hade strumpbyxor på huvudet. Den har jag kvar.
Bild 2: Den här bilden på Stefan Sundström får representera de konserter jag var på under den här tiden: Sundström, Kent, och Popkalaset med Håkan Hellström.
Bild 3: Jag hade kycklinggult hår och en tröja som det stod Klas-Göran på.
Bild 4: Vi skrev, spelade in och editerade en film
Bild 5: Ion Plunt var ett faktum, Idas hår var helt superrött och Teletubbies-pinsen fick hon av oss i födelsedagspresent, tillsammans med ett rosa leksaksstrykjärn.
Bild 6: På välkomstfesten med temat Almost Famous* klädde vi ut oss till Prusseluskan och Pippi. Notera att Sergel, skyltdocksarmen, är med!


* Jag minns inte riktigt logiken bakom att vi klädde ut oss till sagofigurer när andra kom som Britney Spears och random superstjärnor, men vi var väl före vår tid; följande år var temat Sagofigurer.

2 kommentarer:

J sa...

en väldigt fin prusseluska/pippi/sergelbild :) jag vet inte varför vi klädde ut oss till dem... kanske för att de är kända över hela världen och typ översatta till tusen språk (nåja, att sergel int är översatt är int så relevant)

J sa...

hah, har du sett texten på bilden på väggen bakom mig? "de har gjort sitt". lol.