lördag 9 januari 2010

summering av ett decennium, del två.

2004
Jag tog studenten. Ion Plunt åkte på Europaturné till Cypern. På sommaren sålde jag glass. Till hösten skulle vi flytta in i en lägenhet med pistagegröna väggar, fast jag for sen ensam till Åbo och bodde bland kossor och fält och tyckte väl i och för sig att det var trevligt men jag hittade aldrig riktigt in till stan. Jag litt.vetade och litt.cirklade för allt vad tygen höll. Jag skickade ett brev till en pojke och han tyckte det var intressant, på ett bra sätt. Min syster var i Norge och jag hälsade på. I mellandagarna åt vi på kinesisk restaurang och återvände till efterrätten och räkningen efter filmen.

2005
Jag läste böcker tills det tog stopp. Då sökte jag in till Vaasan yliopisto. Jag konstaterade att jag inte funkar på distans. Var det den här sommaren Jaro vann alla matcher vi var på men förlorade alla andra? Jag sålde i alla fall mera glass. Och Ida blev civil. Till hösten flyttade jag till Vasa. All finska skrämde livet ur mig, men annars var det bra. Jag krossade ett hjärta ett par, tre gånger. Vi drog till Helsingfors och tittade på friidrotts-VM. Min bror gifte sig.


2006
Jag började sjunga i Blessed Mess. På påsken åkte vi till Israel och hälsade på Sara & Sung Heun. Till hösten gifte de sig. Jag började jobba i guldsmedsaffären, som mest just då när bröllopet skulle förberedas. Vi åkte till Norge för min kusins bröllop. Lovisa blev konfirmerad. Annars flöt väl livet på som vanligt, jag fortsatte att studera engelska och bo i lägenheten med ett fönster där man kunde sitta och spendera största delen av min lediga tid i Vasa med Jenni.

Inga kommentarer: