söndag 31 januari 2010

hallelujah moment. not.

Plan: efter två helger hemhemma i sträck och noll aktivitet på gradufronten efter 40-sidorspresentationen ska jag ta och stanna i Vasa lite längre och komma igång igen och leva lite normalt sådär.

Verklighet: "Bästa aktionär/lägenhetsförvaltare, vi påbörjar arbetet i Er lägenhet 3.2.2010 kl. 7.00". Also, "Bästa aktionär/lägenhetsförvaltare, vi måste tyvärr stänga av vattnet 1.2-4.2.2010 mellan 7:30-15:30". Nämen hej, roligt! Jag får väl skylla mig själv för att jag har kollat så fel på schemat att jag trodde att de skulle komma hit om två veckor, men ändå. Jag orkar effing inte. Vad gör man nudå? Far hem till mamma* igen? Drar på en två veckors semester till Långtbortistan? Also, "Vi ber er vänligen tömma kryddhyllan i köket samt köksskåpet som finns bredvid kryddhyllan mot badrummets sida ... Även tamburen skall vara fri från kläder, skor etc." Vadå för effing kryddhylla? Räknas hyllor man har lagt dit själv? Kommer de att ta bort dem? Vad är etc? Är en byrå en etc?

Och den viktigaste frågan av dem alla: kan jag inte anmäla dem för hemfridsbrott? För jag kan ärligt säga att jag inte minns den senaste gången jag skulle haft nån hemfrid överhuvudtaget. Halleluja.

* inte för att mamma är hemma. men ni fattar pointen.

Inga kommentarer: