måndag 18 januari 2010

förlåt, universum, det var inte meningen.

Man ska inte skriva såna inlägg som jag gjorde igår, förstås. Jag borde vetat bättre. Universum gillar inte sånt. För efter att ha luggit och läst Naomi Noviks Elfenbensriket till längre än nödvändigt i går natt väcktes jag halv åtta av att rörgubbarna satte igång med att borra med både mer volym och mer ihärdighet än vanligt. Bredvid mitt öra, ungefär. Dessutom är vatten&avlopp avstängt tisdag, onsdag och torsdag. Dessutom upptäckte jag att word bara lekte med mig och hade lagt till en tom sida*, så int hadd jag sen heller 40 sidor. Dessutom har EU fortfarande inte hört av sig.

Kort sagt: jag gör som Alfred och skiter i det, dricker chai latte och går och handlar tomater i stället.

bildtext: det är tur att det här teet är så förmårrat gott, för det finns viss risk att jag skulle köpa det ändå, bara för att förpackningen också är så förmårrat fin.

*
är det nån som fattar varför word tolkar "sidbrytning före" som "sidbrytning före och efter, så att det automatiskt byter sida varje gång man försöker skriva nånting ens i närheten av texten"?

Inga kommentarer: