lördag 16 januari 2010

turist i egen stad.

Igår köpte jag en kamera. Idag har jag lekt lite med min nya kompis. Jag stod på en snöig stig och fotade kyrkan i allsköns ro och så märkte jag att nån stod bakom mig - sa ingenting, bara stod där och ville förbi. Aj, sori, sa jag och steg åt sidan. Excuse me, sa hon. Sen stod jag och fotade Zacharias Topelius och funderade varför nån hade lagt en blombukett framför hans staty. Då gick två tanter förbi och konstaterade att där står nån turist och fotar Topelius. Som att man inte får ta bilder bara för att det ser ut som att både kyrkan och Topelius fryser!

Imorgon hoppas jag det blir vinterljus. För annars kan det hända att jag måste skriva hela dagen, och det kan vi ju inte ställa till med.

1 kommentar:

Anonym sa...

tur att du presenterade honom
/m