söndag 10 januari 2010

ny bokhylla.

Jag har en ny bokhylla. Eller, nåja, ny som i "pensionerad från sin tidigare funktion". Annars har jag skrivit några sidor om ingenting, traskat omkring i ett vinterlandskap som är så vackert att man får hjärtsnörp*, spenderat kvalitetstid med en balansboll, gett upp försöket att spela easy acoustic rock när det innebar att stämma om gitarren, tittat på en film som enligt fodralet är maailman paras seikkailu**, städat mina kökshyllor och ävenledes städat bort det mesta av julen och kokat gröt. Imorgon klockan tolv femton börjar jag läsåret och arbetsveckan. Imorgon klockan tretton fyrtiofem tar jag helg.

* Jag vet inte riktigt vad hjärtsnörp är, men det låter passande.
** Princess Bride, alltså. "Inconceivable!" "Hello. My name is Inigo Montoya. You killed my father. Prepare to die!" "Do you always begin conversations this way?" Har jag sett den för många gånger eller är så gott som varje replik odödlig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

intressant användning
/m

delpheena sa...

ptja, jag fick ju int använda den som den ska användas. mamma saaa...