måndag 29 mars 2010

grå slaskig tröstlöshet.

Vintern är tröstlös just nu. Snödrivorna är fortfarande höga, men gråa, daskiga, slaskiga. Så fort vårsolen sticker sig fram så börjar det snöa igen och det känns som att vintern aldrig kommer att ge upp.

Lite så känns hela livet just nu. Tröstlöst. En solstråle sticker sig fram, ett ljus i ändan av tunneln - jag är snart färdig! - och sen slår det mig att snart blir jag färdig och jag får magknip bara jag tänker på saken. För det jag blir är filosofie magister och det är ingenting. Det betyder att jag kan engelska, men det kan ungefär en miljard andra i världen också. Det betyder att jag vet vad palatala frikativer och fokalisering är, men sånt efterfrågas sällan i platsannonser.

För att citera Avenue Q: What do you do with a BA in English? What is my life going to be? 4 years of college and plenty of knowledge has earned me this useless degree. I can't pay the bills yet, 'cause I have no skills yet. The world is a big scary place!


Äsch, det är svårt att kombinera emo-mood och musikallåtar. Låten fortsätter ju faktiskt But somehow I can't shake the feeling I might make a difference to the human race. Min bästa plan just nu är att förtjäna pengar på juveleri hela sommaren och sen dra till New York eller Paris i nån månad och skriva en bok. Vi kör på det.

1 kommentar:

Anonym sa...

go for it! /p