fredag 26 mars 2010

streck.

Jag har nu suttit typ en halvtimme och ändrat - till – och – till — och — till - och jag känner att jag gärna skulle registrera avvikande åsikt om det bara fanns något protokoll där jag kunde göra det. Jag förstår inte vitsen med olika längders streck. Men jag är inte den som inte låter mig övertygas av väl underbyggda argument. Så låt oss hålla en tävling i kommentarsfältet. Den som kan ge mig ett övertygande svar på en eller flera av följande frågor vinner ett fint pris:
1. Varför behöver vi olika längders streck? Illustrera med exempel.
2. Vem hittade på att vi behövde olika längders streck?
3. Hade ovan nämnda person inget bättre att göra?
4. Hade resten av världen inget bättre att göra än att acceptera ovan nämnda persons påhitt?

Knock yourself out.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ok, you are walking on my territory! Bastun är snart varm så jag hinner inte värma upp mig om det här just nu. Men för att chansa på det utlovade priset tror jag att jag kan ge ganska övertygande svar på de två sista frågorna.

3. Nej
4. Jo, men den gjorde det ändå