lördag 20 mars 2010

ruffus, du har fel, it's the 90's coming back

När jag var ung och påverkbar sändes en TV-serie som hette Sunset Beach varje eftermiddag när jag kom hem från skolan. Det var en bra serie. Den hade allt: människor man trodde var döda men i själva verket inte var det, fejkade graviditeter, stulna bebisar, ondskefulla tvillingar och så vidare. Jag tittade på Grey's Anatomy här i veckan, och då slog det mig: Sunset Beach gör en smygcomeback på flera fronter!

Tror ni mig inte?
Exhibit A: Jason Winston George, nu i Grey's, tidigare känd som Michael i Sunset Beach, ni vet han med triangeldramat med Virginia och Vanessa?
Exhibit B: Sherri Saum, nu i Gossip Girl, tidigare känd som ovan nämnda Vanessa, ni vet hon som trodde att hon hade nån skum sjukdom, fast det var Virginia och nån spåtant som hade orsakat den, och som också blev gravid med nån snubbes barn på grund av Virginias ränker?
Exhibit C: Laura Harring, nu i Gossip Girl, tidigare känd som Paula, ni vet hon som var tillsammans med Ricardo, men hennes syster var också kär i honom och separerade dem och blev tillsammans med honom, men sen blev hon, systern alltså, kär i Ricardos bror och övergav honom?

Det står alldeles klart: nittiotalet är tillbaka.

Inga kommentarer: