torsdag 25 mars 2010

slummin' it with the finskatalande sämre folk.

Jag är lite trött idag. Jag for på körövning klockan 18.00 igår kväll (that's right, kuusi reikä reikä! nu ska det minsann bli pli på oss) och kom hem nånstans vid halvtresnåret. Innan dess hann jag delta i ett grymt hett årsmöte*, bli utvald till nånslags stemmavastaava (mot min vilja, f.ö.), sjunga karaoke på ett ställe som hette nånting med Suomi Baari**, samt dansa tango på Royal.
Nån kanske skulle kalla det dekadent studieliv. Jag kallar det att växa som människa.

* Det var en som ville addera en rad om hur många sångare vi är till fjolårets verksamhetsberättelse. Och så var det nån som började skrika om regelbrott och olaglighet och vem vet vad. Det hela var mycket roande.
** Som ställets namn kanske ger vid handen kunde jag endast ett begränsat antal av låtarna på karaokelistan, men jag betade av både Sinatra och Aerosmith. Man måste ju ha bredd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är full av beundran över att du ens satte din fot på någonting med ett så junttigt namn som Suomi Baari.

A-M

delpheena sa...

det heter typ Kalle, det har bara "underrubriken" suomi baari, men det är kanske inte så mycket bättre iofs... inte för det, jag beundrar mig själv också lite faktiskt. men, med rätt sällskap så.