söndag 7 februari 2010

diggiloserrapport.

Ifall ni undrade så kan jag erbjuda ett gäng blandade intryck från lördagskvällen:
  • Dolph Lundgren. Dolph Lundgren?! Again, I ask you: Dolph Lundgren??
  • Ola, klipp dig. Och skaffa ett jobb.
  • Värdighet och detdär musikaliska och sånt aside: när Salem Al Fakir ler känns det lite som att man skulle kunna göra grimaser eller leka tittut hela dagen bara han gör det igen.
  • Öppningsminuterna kostade troligen mer än hela finländska uttagningsrumban totalt. Men startfältet var nästan lika pinsamt.
  • Varför hade alla glömt att ta på sig byxorna?
  • Varför gick inte Anders Ekborg vidare? Vi är ju kompisar.
  • Vad var det för frispråkigt med Frispråkarn egentligen? Och varför hade han klätt sig sådär?
  • Voldemort hade gett Jenny Silver en arm. Akta dig så du inte sviker honom en endaste sekund, Jenny, det kan bli din död.
  • Pain of Salvation hade ju en helt bra låt, men den överskuggades lite av att det helt oförklarligt stod en bunt gubbar helt stilla på scen.
Och sånt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag reagerade också på Frispråkarns "stickatröja". Jag frågade flickorna om de tyckte det var en trovärdig rapartisklädsel, men jag minns inte om jag fick något svar. Ofattbart tråkigt startfält för att vara Sverige. Vi orkade inte ens se hela till slut. Salem var ju smittsam på flera sätt.

A-M