lördag 20 februari 2010

två saker om ishockey och en om fotboll.

När det var 7:52 kvar av matchen gick jag till kyrkan och sjöng för församlingen som bestod av ungefär lika många människor som Finland hade gjort mål. Men jee! Men hörni. Hur kommer det sig att det skrinnar omkring till exempel tröjor som det står Selanne på när det också skrinnar omkring tröjor som det står Pitkänen på? Jag blir så upprörd av inkonsekvens.

Jag satt och tänkte på att den första gång jag minns att jag tittade på ishockey sådär aktivt var när jag gick på sexan. Största delen av klassen drog hem till Anso direkt efter skolan för hon bodde närmast, och så satt vi där och hejade på lejonen i VM. Det känns som länge sen - rent bokstavligen ett halvt liv, faktiskt - men det lustiga är att det är samma lejon jag sitter och hejar på nu. Teemu Selänne, Olli Jokinen, Jarkko Ruutu. En del är borta, en del är nya, förstås, men ändå.

Slutligen: match mellan Inter och Atalanta i Milano i slutet av april? Okej då. Om det nu ska vara så onödigt.

Inga kommentarer: