torsdag 11 februari 2010

skrotar runt.


Det här inlägget skriver jag mest för att jag vill använda uttrycket skrota runt, som jag läste på en blogg nyss. Det var kärlek vid första ögonkastet. Alltså: Jag skrotar fortfarande runt på turistorten Sandsund i snöyran, men imorgon åker jag tillbaka till Vasa. Då har jag tänkt känna mig som hemma i mitt eget hem (as if) och hoppeligen göra lite vettiga saker. Så tänkte jag gå och lyssna på The Cajunga också. Jag köpte deras nyutgivna album häromdagen på grund av ungefär lika delar "det här är nog bra" och "man kan ju ta och understöda lokala förmågor". Första genomlyssningen såg ut ungefär som bilden och jag kunde konstatera att den senare orsaken var helt onödig. Nu lyssnar jag på Motion City Soundtrack och ska just laga tofu parmesan till min familj och sen ska jag sätta en rosett i håret och åka på femtioårskalas. Tjo!

Inga kommentarer: