måndag 15 februari 2010

sportigt.

Min långa tid som utövande sportare har lärt mig att sådär en tretiden på eftermiddagen är en bra tid att anlända till simhallen. Lagom lite folk och så. Jag behöver min spejs. Nåja, det var faktiskt premissen jag utgick från från början, men erfarenheten har bekräftat min hypotes. Till exempel sisådär en klockan åtta på morgonen är rätt dåligt. Inte nog med att bassängen är full av hurtiga människor, en hel del av dem är dessutom plaskiga showoffs. En gubbe hoppade i och var i andra ändan innan jag hade tagit två simtag ungefär. Jag inbillar mig att det är ungefär så det känns att bli omskrinnad av Apolo Anton Ohno. Man trodde att han var sist men vips är han nånstans där långt framme, en linje så liten att den är en prick. På tal om denne Ohno: snälla säg att man uttalar hans namn Oh no! Det skulle vara det roligaste namnet sen... Donowho, typ.

Inga kommentarer: