måndag 3 april 2006

bikt.

Jag är inte katolik, men om jag vore det skulle jag nu säga "Forgive me Father, for I have Sinned". Åtminstone skulle jag göra det om jag dessutom var en karaktär i en amerikansk film. I brist på både det ena och det andra personlighetsdraget tänkte jag nöja mig med att bikta mina pinsamheter i denna blogg och till dess miljonpublik som varje dag flockas för att läsa den. Ni märker kanske att jag min vana trogen försöker rada ord för att flytta fokus från ämnet och istället göra er alldeles virriga, snurriga, darriga (raska på nu!). Men enligt den omdebatterade plåstermetoden tänker jag helt enkelt nu bara skriva det rakt ut och helt sonika utan vidare flax och flärd:

Jag skulle litegranna vilja ha Ilkka Jääskeläinens skiva Vuosisadan Rakkaustarina.

Inga kommentarer: