måndag 11 februari 2008

diggiloser i exil.

Jag är ytterst besviken på SVT. I egenskap av diggiloser i exil får jag ju ty mig till internet när det gäller att titta på schlager, vilket i och för sig har sina positiva sidor (man behöver inte lyssna på hela Kari Tapios låt) men också negativa: SVT lägger bara upp de låtar som inte gick vidare. De som annars brukar ha ett så utmärkt webbutbud. Tydligen är det några regler som står i vägen, men de har de nog hittat på själv, YLE har minsann upp hela showen på nätet.

Ändock. Med hjälp av Youtube har jag kunnat skrapa ihop något slags uppfattning, som bland annat innefattar följande: Christer Sjögren och Kari Tapio skulle allt vara sjangdåbla representanter, åtminstone i kombination. Hönsnätsbur? WTF? Jag tror YLEs schlagerpengar är slut efter förra årets spektakel. Amy Diamond andas ljudligt. Har E-Type nånsin sjungit förut? Och sist: jag kan bara ställa mig i raden (som verkar bestå av hela Sveriges befolkning) av människor som fallit pladask för Björn Gustafsson. Helt hysteriskt omotiverat roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

what is love, baby don't hurt me! ha en bra hjärtedag 14.2. jag ska vikariera å åka buss hela dan så jag kanske inte hinner skicka nåt då. men jag tänker på dej :)