söndag 17 februari 2008

vad är en vänskap, kan den förklaras...

Man må väl säga vad man vill om valentine's day (kommersiellt påfund/tanken är ju god), men sist och slutligen visar ju sig vänskap i saker vi gör, varje dag. Visst är det trevligt att höra saker i stil med "you're one of the coolest people I know", men det är minst lika betydelsefullt att märka det rent praktiskt. Att ha vänner som går med en i iskylt regn till filmuthyrningen och sen sitter och tittar på hela Pippi Longstocking i märklig, märklig dubbning* bara för att jag vill.

Jag hoppas att jag gör detsamma.

Vad de tyckte om filmen?
Jonny: "I just gotta say, Emma, that was a really awful movie."
John: "Well, it was... a movie."
Joel gick efter några minuter.

* Kling och Klang bryter på tyska. Efraim Långstrump bryter på ryska. Till exempel. Det är inte bara dubbningen som är märklig heller, Pippi heter olika saker när hon själv säger sitt hela namn och när hennes pappa gör det, till exempel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Apropå Björn Gustafsson, nu vet vi också vad du menar, men före gårdagens deltävling hade vi aldrig sett honom.. Vad är det egentligen som gör honom som rolig? Hans barnsligt oskudsfulla uppsyn?

A-M

delpheena sa...

då tyckte jag ju ändå att han var lite sämre igår... det var ju rätt så roligt (speciellt flygturen nummer två), men jag har suttit och skrattat mej fördärvad åt diverse parlamentet-klipp på youtube. jag vet inte faktiskt... en sak är nog att han kommer med så totalt omotiverade grejer. men det har väl nog just med hans 'barnslighet' att göra också, känns som att han kan komma iväg med det mesta bara för att han ser så oskyldig ut...