onsdag 20 februari 2008

ledigt.

I måndags var det President's Day, då vissa har ledigt. Inte vi. Däremot har vi ledigt på fredag, av ingen särskild orsak ("Last year, the Faculty Senate and the Board of Regents approved Emporia State having an extra day without classes during the spring semester. Friday, February 22, 2008 there will be no classes.") Det är ju trevligt. Omotiverade lov är de roligaste. Men det lär nog bli ett ganska stillsamt lov, alla verkar ta den extra dagen som en uppmaning att åka hem över helgen. Å andra sidan fick jag första säsongen av Veronica Mars på posten igår, så jag planerar en helg av VM, glass och förhoppningsvis mycket skrivande - imorgon ska en första plan för vår feature story, som ska workshoppas, in, och efter helgen ska den vara klar. Jag har inga idéer. Heja.

Dock skulle det nog kanske ha varit bättre om paketet kommit på beräknad nedkomstdag - imorgon. Mytologitenten imorgon kräver viss uppmärksamhet. Å andra sidan gick ju hissaprovet okej även om det fanns saker som lockade mera... Nåja. Jag ska nog läsa. Men Zoiks! har show ikväll också, det kan man ju inte missa. Å andra sidan (många andra sidor idag) är det sällan jag har någon studiemoral kvar 10.30 PM, så det är inte så att jag skulle läsa då i alla fall.

Anyway. Det var ju en spännande historia. Jag sitter bara och fördriver tid i väntan på att lunchrushen ska ha lugnat ner sig någorlunda så att jag inte behöver köa i kafeterian. Och lyssnar på skivan som också fanns i mitt paket: Rachael Yamagata - Happenstance. En av de saker jag såg fram emot med att komma till USA var att handla skivor jag inte får tag på hemma*... Det har dock bara blivit två hittills av de jag planerade köpa innan jag kom** - Rooney och nu Yamagata. Det blir nog en Lori McKenna ännu, bara jag hittar den rätta till rätt pris. Lite country måste man väl investera i när man en gång är här.

* Nåja, får tag på och får tag på. Utan helt hujsiga fraktavgifter, i alla fall.
** Inte med det sagt att jag gick tomhänt ut från Virgin Megastore i NYC. Men K's Choice, Modest Mouse, Beth Orton och Shout Out Louds var mer impulsköp.

Inga kommentarer: