onsdag 23 april 2008

green week.

Det är grön vecka nu. Det tycker jag är bra, jag tycker om miljön, jag är väl inte kvasivegetarian för intet. På bilden ser ni mitt halsband (jag har gått vidare från t-shirt-stadiet och gör numera halsband till olika sammanhang. apparently.). En sak tycker jag dock är lite skojig: första punkten på listan över Martha Stewarts tips om hur man blir mer miljömedveten är att man ska köpa vatten i 5-galloncontainrar och fylla på flaskor för dagligt bruk. Okej, det är ju bättre än att köpa halvlitersflaska på halvlitersflaska, men really? Bästa tipset på att bli miljömedveten är att köpa vatten på flaska?

Här är en annan miljörelaterad historia: när jag just hade kommit hit var det nån random svensk som försökte prata med mig på msn.
Han: "Såå... Vad tycker du om miljöförstöring då?"
Jag: "Det är ju inte bra."
Han: "Vad gör du åt det då?"
Jag: "Flyger tvärs över jordklotet till ett ställe där de inte ens har sopsortering."

Idag lallade jag mig igenom vår mytologipresentation med stoltheten i behåll. Idag har jag också legat i gräset och känt jorden under mig Earth Day till ära. Och så hengajlade jag lite med Erin och Kira och tittade på American Idol bara för att Erin är kompis med en som är med (oj så bra han var också). Och sen har jag ätit karelska piroger med äggsmör och något misslyckad pannkaka med sylt och försökt komma på hur vi egentligen firar valborgsmässoafton. Så att. Inte illa alls.

5 kommentarer:

Anonym sa...

karelska piroger?, kan väl inte ha serverats i campusets restaurang eller?
/m

delpheena sa...

nej, alldeles heimlaga och alldeles delikata, fastän gröten var gjord på risottoris och inte grötris.

Anonym sa...

Oj nej, vem är det hon känner av idolerna? Tänk att vi är släkt med en som känner en som är med i American Idols...

A-M

delpheena sa...

hah, david cook heter han.

Anonym sa...

Lite på hälft blev visst min uppräkning strängt taget, men ändå! Alla som är kvar är jättebra, men vi tycker nog att just han hör till de bästa av de bästa.
A-M