tisdag 1 april 2008

rant*.

Det ser ganska lovande ut med en fortsättning av mina sånglektioner, trots att jag inte är inskriven i kursen. Men nu är det nu frågan om jag ens vill. Låt oss för ett ögonblick förbise det faktum att jag inte har fått sjunga en endaste sång under kursen. Det som stör mig för tillfället är detta: jag mejlade läraren igår och frågade ifall ska komma på lektion idag, då det inte är helt klart ännu att jag får fortsätta (förra veckan kom jag dit bara för att höra att hon inte kan undervisa mig om jag inte är registrerad), men hon svarade att jo, kom, för all del. Det var alltså igår kväll, dagen före idag. Idag kom jag dit, såg en lapp på dörren där det stod att alla eftermiddagslektioner var inställda p.g.a. nån föreläsare som var på besök. Bara för säkerhets skull (det kunde ju ha varit ett åh, så roligt aprilskämt) knackade jag på i alla fall, "Didn't you see the note?", frågade hon.

Jo, jag såg lappen; jag såg också mejlet du skrev IGÅR KVÄLL, kärring.

Jag vet inte så mycket om akademisk praxis, men är det vanligt att random föreläsare kommer på oväntat besök och ställer in vanliga lärares lektioner sådär bara för att de ska dricka Gevalia eller nåt?

* jag har i läxa till nästa fiction writing-lektion att skriva en rant; bra med övning.

Inga kommentarer: