söndag 27 april 2008

maskerad.

Är det inte märkligt att varje gång när jag borde skriva nån uppsats eller plugga till tent eller så sitter jag och bloggar istället? Men kanske är det ett bra ingångssätt, att komma i gång med skrivandet genom att skriva lite strunt först. Lite som att sjunga upp innan man sätter igång att skråla på riktigt (att det är något jag mycket sällan gör är ju sen en annan sak, jag kompenserar med skrivandet, kanske). Så först lite blogg, sen the public art of civil war commemoration och hur inbördeskriget förändrade synen på manhood och womanhood och hur nordstats- och sydstats- kvinnocommemoration (bra ord) skiljde sig från varandra.

Jag var på maskerad igår och efter att två gånger ha varit en medspelare till Pippi (en gång var jag Prusseluskan, en gång var jag Pippis pappa; jag skulle kanske visa bilder om jag hade några här, för jag var ganska fin båda gångerna) var jag henne själv igår (jag har faktiskt ingen bild av det heller, vilket ju är något av en flopp). Det kom lite hastigt på och jag hade inget att klä ut mig till så Erin föreslog Pippi och jag har ju faktiskt en grönrutig klänning som är väldigt pippiesque så jag tutade och körde. John undrade om jag skulle prata med dålig dubbning också, så jag föreslog att jag skulle prata svenska hela kvällen, men av någon anledning var det ingen som tyckte att det var en speciellt bra idé. De är så konstiga, de där amerikanerna. Här skulle jag nog också skriva nånting om Zach om jag visste vad jag skulle säga, annat än att han ser ut som Guldlock och brukade titta på Pippi när han var liten. Men kanske räcker det med att säga att jag är glad.

1 kommentar:

Anonym sa...

En bild hade absolut varit på sin plats