tisdag 1 april 2008

min goda sida.

Jag har blivit en bättre människa sen igår.

Igår gick jag förbi Alpha Kappa Lambdas bord där de försökte bota domestic violence för fulla muggar. "Help stop domestic violence!", sa John. "I like domestic violence", sa jag och gick förbi. Sådär som jag brukar, uppmanare till självmord som jag är.

Idag gick jag också förbi AKLs bord där de fortfarande försökte bota våldet i hemmen. "C'mon, Emma", sa Joel. "Alright, how much do you want?" sa jag och drog fram min pengapung. "A dollar", sa han. "I give you a dollar and you cure domestic violence?" sa jag. "Really?" Han kunde inte riktigt svara på det, men han fick min peng i alla fall. För jag har ju blivit en bättre människa, som inte bara är emot saker för att vara emot. Är du inte stolt, mamma?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra början! Ska vi köpa en boxningssäck i födelsedagspresent till dej?
/MAMMA

delpheena sa...

hah. kanske det :P