tisdag 15 april 2008

tro, hopp och kärlek.

I något skede tänkte jag länka till den här sidan*, för att jag tyckte det var lite roligt. I samma veva hade jag tänkt lägga till ett Men; att jag behöver tro, hopp och kärlek, att det är så lätt att gå in i något slags vacuum och omedvetet förtränga att det finns något annat någon annanstans, men att det är så mycket svårare när man pratar tvillingarnaböcker, schlager och Muhammed Ali, och då blir en tioeurossedel på Kelseys anslagstavla plötsligt värd så mycket mer och att jag i dessa dagar växlar mellan jag-vill-hem-NU och jag-vill-aldrig-härifrån sisådär tio gånger om dagen.

Fast just nu skiner solen och jag har just suttit på scenen i konsertsalen och valt bort en Steinway-flygel och för en gångs skull känt att kanske det ska gå bra att spela inför skrämmande jury-människor, och allt detdär känns ganska irrelevant just nu. Fast nu skrev jag ju det i alla fall.

* Fredag den 11 april bloggar Jonas Gardell om Jakobstad, lördag den 12 april bloggar Jonas Gardell om Vasa, söndag den 13 april bloggar Jonas Gardell om Emporia. Okej, detdär sista var ett påhitt, men erkänn att det skulle ha varit fullständigt passande på ett lite sådär otippat vis.

Inga kommentarer: