torsdag 8 april 2010

count your blessings.

Gråtrista huvudvärksdagar kan det ibland vara svårt att komma ihåg vad som är så bra med att finnas, egentligen. Så man måste påminna sig själv. När jag ser på denhär bilden kan jag känna mig glad över:
  • min blåa servis, som gör att vilken mat som helst ser god ut (säga vad man vill om tonfisk & burkchampinjoner, det är inte precis så att det sprätter i benen när man ser på det)
  • körsbärstomater, för att de är goda och för att det den här tiden på året är ekonomiskt försvarbart att köpa dem istället för vanliga
  • ljuset, som även en mulen dag är så starkt att man får huvudvärk
  • min kamera, som gör att jag kan ta bilder så att jag kan komma ihåg att vara glad
  • att snart äter jag pasta i Italien

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir riktigt hungrig när man ser din fina pastabild fast jag är mätt! Och så borde ju matfotografier fungera och inte som i en viss marthautgåva... nog har ju du också sett den!?

A-M

Peter sa...

Aah ... Det blir Italien i alla fall. Good choice!

delpheena sa...

hah, vad fint! jo, den är för evigt fastbränd i mitt minne...

jepp, det blir italien. det är ju ändå italien.