söndag 12 december 2010

adventskalender '10, lucka tolv.

Lucka tolv. Får vi ta kontakt med din tandläkare för att få ytterligare information om din behandling?

Knock yourself out. Jag står inte för närvarande under någon tandläkande behandling, men min tandläkare kan säkert berätta allt om mina tidigare tandrelaterade eskapader.

Som till exempel den där gången när jag hade nån slags tandställning som hela tiden trillade ur munnen så han måste limma tillbaka den. En gång hände det när jag åt en femtipennis karamell från Zorro medan vi smög på Päivis lillasysters klassfest, vad nu det skulle vara roligt för. Men jag fick ju mitt straff.

En annan gång måste jag åka till tandläkaren för att ta bort en sticka som hade fastnat någonstans i den palatala regionen. För att jag typ satt och tuggade på en träpinne, vad nu det skulle vara roligt för.

En annan sak som jag brukade tycka var rolig var att sitta i tandläkarens väntrum och äta godis. Man är ju en rebell ut i fingerspetsarna.

Eventuellt kan ni också ta kontakt med min tandläkare om ni undrar över hur jag behandlar min far. Det kan hända att han har ytterligare information om den saken också.

1 kommentar:

Anonym sa...

som en ren insider kan meddelas att behandlingen av far är helt ok. Han lär t.ex. uppskatta mycket att diskutera djupsinniga frågor med bloggaren. /p