torsdag 2 december 2010

adventskalender '10, lucka ett.

Jag reflekterade över att eventuellt falla för grupptrycket och börja göra dendär bloggutmaningen som cirkulerat på sistone. Ämnena inspirerade mig dock inte särdeles, så jag tänkte såhär, att istället för att ägna en månad åt att skriva om första kärlekar och föräldrar och vad jag åt idag, så gör jag det hela till en adventskalender i bloggen. Varje dag fram till jul kommer jag att svara på en fråga, som valts ut slumpmässigt bland första sidans google-träffar på sökningen "första frågan" eller liknande. Eftersom jag kom på det först idag, den andra december, tänkte jag göra två idag.

Delta gärna själv också genom att svara på frågorna i kommentarsfältet eller egna bloggar (länka isf)!

Lucka 1. Vad var din första tanke när du vaknade i morse?

Ingen aning. Kommer folk överlag ihåg sånt? Mitt minne är alldeles utmärkt vad gäller vissa saker, men jag känner alltmer att jag har svårt att komma ihåg vad jag håller på med. Typ om jag ska försöka komma ihåg vad jag åt till lunch eller vad jag gjorde i måndags. Ålderdomen börjar göra sig påmind, ni vet. Men de flesta uppvaknanden brukar i något skede innehålla en undran om vad klockan är, så jag säger det.

P.S. Jag känner att inledningen på min adventsutmaning blev lite svag, men vänta bara, det blir nog helt spektakulärt ännu, ska ni se. D.S.

Inga kommentarer: