måndag 2 maj 2011

apokalypsen är nära.

Ni vet dendär Harry Potter-filmen som jag är helt innoissani över? Det slog mig alldeles nyss: den kommer ju ut 15e juli! Varför har ingen märkt nånting och slagit mig i huvudet med en wokpanna?!

JAG ÅKER JU TILL KOREA DEN FJORTONDE! Det här är nästan lika hemskt som då Prisoner of Azkaban hade premiär i typ hela världen i början av juni, men nån sadistisk människa hade bestämt att hej int går ju nån på bio i Finland på sommaren, vi lägger premiären i augusti istället. Jag var fem före att åka till Sverige bara för att gå på bio, helt seriöst. I och för sig tror jag att det var vid samma tidpunkt det smiddes planer om att åka till Sverige för att hälsa på Knut Knutsson och de andra på Antikrundan, och jag tror det var nåt om cykling, och jag har en vag aning om nån nyckelpigevagn, vilket jag inte vet vad det har nånting med nånting att göra. Och det tar jag ingen som helst ansvar för. Men ändå.

Finlandspremiären lär visserligen vara 13e, men om det gäller metropolen Jakobstad och om jag har tid att gå och se den då när jag håller på att börja packa återstår ju att se. Min medkännande vän J hann redan föreslå att de har väl biografer i Sydkorea också, men eh, åtminstone enligt Mugglenet har den premiär där i december, så att... vi får se.

3 kommentarer:

PW sa...

Ok, here is how you do it: Du packar redan den 12 och kommer 12 eller 13 till hufvudstadsregionen och tränger dig med kusinerna på premiären. Sen skuttar du iväg till Korea följande dag.

delpheena sa...

helt bra idé annars, men jag tror bestämt att vi sku flyga härikringstans ifrån. om jag kommer ihåg rätt. jag är bara med...

Anonym sa...

Så är det, sen beror det ju på HUR mycket du vill se just premiären. Det går alltid att ta tåget ner på förhand, o joina oss där. Vi landar nog i Hesa!
/m