måndag 23 maj 2011

ja må jag leva.

Det är min födelsedag imorgon, men jag passade på att fira i helgen för att det å ena kalaset inte skulle bli för sen kväll och å andra kalaset skulle kunna bli en sen kväll. Det var totalt lajbans hela dagen lång. Vi lekte med uppdragbara leksaker och dinglade med benen och åt ostkaka och spelade schlagerspel* och gick på nöjesetablissemang och önskade Lipstick förgäves och sånt.
Jag hade bakat sånadäringa cupcakes.
Mest för att få använda muffinsformarna.

Lustigt nog hade både bror och syster
slagits av tanken att det som saknas i mitt liv
nog är en chiliplanta. Dom hade dock inga såna
där syster shoppade, så det blev en tomatplanta
istället. Tur var väl det; för inte för att jag inte
skulle gilla chili, men jag är ju ändå bara en
människa, jag behöver ju ingen chilifarm.
Typ såhär roligt hade vi.
* Min exilsyster förärade mig bland annat ett frågespel om schlager. Jag försökte föreslå att vi skulle spela det på det första kalaset, men mamma tyckte att det andra kalaset kanske hade bättre målgrupp. Jag försökte säga att det var ju inte lika kul, för J kanske skulle vinna mig, och tror ni inte att hon gjorde det också. På min födelsedag och allt. Höh.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken belevad värdinna du är som låten gästen vinna!
/m