måndag 29 maj 2006

sfp:s pr-gubbe borde få sparken.

Svenska folkpartiet hade för ett tag sen en helsidesannons på första sidan av varje finlandssvensk dagstidning jag råkade få syn på (JT, Hbl, ÖB, Vbl). Jag hittar tyvärr ingen variant av annonsen på nätet, men den bestod av en uppräkning av prestationer i stil med månlandning och kvinnlig rösträtt. Längst ner på sidan fanns en liten text där det stod något i stil med att SFP kanske inte har genomfört alla dessa saker helt på egen hand, men att man allt har åstadkommit mycket på hundra år.

Ursäkta? Kan någon förklara den här reklamen för mig? Vad har SFP överhuvudtaget att göra med till exempel den första månlandningen?

2 kommentarer:

enSam sa...

Men tydligen så funkade reklamen då du kommer ihåg den så väl. :P

delpheena sa...

jag kanske kommer ihåg den, men inte lär jag ju rösta på sfp ändå :P