fredag 19 maj 2006

sommarjobb!

Sista ansökningsdagen för det sista sommarjobbet jag sökte gick ut i måndags, så när jag gick hem från skolan efter att ha haft årets sista 'lektion' tänkte jag som så att "Gud, om int du fixar så att jag får dethär jobbe så får du no allt ha en back-up-plan, för jag har nu int nå fler förslag i alla fall".

Ingen ringde från Sepon Kulta, men plan B sattes i rullning redan följande kväll när jag just kommit hem-hem och grannen kom in sådär apropå och erbjöd mig en månads jobb i deras guldsmedsaffär. Nio-till-fem-jobb i fyra veckor betalar ju inte ett års hyra direkt, men efter lite eftertanke blir det nog alldeles perfekt - nu kan jag åka på en veckas resa till Norge-bröllopet och till andra kusinens bröllop och vem vet, kanske Polis-to-be och jag tar en sväng till Åland också? ;) En sommar med, för en gångs skull, lite sommarlov ligger med andra ord framför mig och allting ser helt enkelt ganska ljust ut just nu.

1 kommentar:

enSam sa...

Sommar på Åland är aldrig fel. =)