lördag 1 mars 2008

en hä-ärlig dag som i...går.

Min damer och herrar, first things first: Jag, Emmalotta Viktualia Rullgardina BoGustavsdotter Knästrump ser fram emot den adertonde april. Goo Goo Dolls spelar vid K State och jag har biljett. Goo Goo Dolls, baby!

Gårdagen var bara en sån där dag när precis allting var underbart. Jag köpte biljett. Jag hörde av J LXI. Jag skulle gå till gymmet men solen sken så lockande, så pockande så jag skuttade ut i skogen i stället och lämnade vinterjackan bakom mig. Skuttade, helt på riktigt. Jag skulle gå och hämta posten och jag tänkte för mig själv att jag aldrig har lyckats öppna vår postbox förr, skulle det inte vara just typiskt att jag skulle lyckas just idag? And so I did, och jag fick paket. Jag hade på mig cypernklänning 2.0; det kanske inte är ett exempel på hur saker bara gick som de skulle, men ibland är det bara så att man (jag?) kan bli glad av vad man har på sig. Jag lyckades till och med fråga frågor som en helt normal människa. Jag friade till J också, dagen till ära, men han svarade nej. Vilket iofs också kanske var bäst så. Och sen på kvällen gick jag och såg Gaelic Storm som spelade irländsk musik och var sådär glada och sprittande som irländska musiker ska vara, och det framkallade samma gamla vanliga reaktioner hos mig: jag ska flytta till Skottland och lära mig skottiska och att spela säckpipa och sen ska jag flytta till Irland och lära mig iriska och tin whistla hela dagen lång, och så ska jag öva lite på faffas dragspel igen ("ladies and gentlemen, the sexiest instrument in the world - the accordion!).

Nu hoppas jag att det här inte betyder att en bra dag inträffar en gång vart fjärde år. Men jag tror inte det: jag ska fortfarande få gå på konsert, solen skiner fortfarande och det är ännu varmare och snart kommer melodifestivalen och jag ska nog ta på mig en kjol idag, bara utifallatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cypernklänning??, jag förstår inte.
/m

delpheena sa...

cypernklänning 2.0 - version 1.0 hade jag när jag var typ tre år, och den var ju faktiskt en cypernklänning. den uppdaterade versionen är bara en new york-kopia. (den jag hade på jul, alltså)