måndag 17 mars 2008

spring break, dag två/tre.

Allt detdär som man ser på tv om spring break-wuuhuu är sant. Det är sex, drugs and rock'n'roll all the way, baby. De två senaste dagarna har jag läst en och en halv bok, samt tittat på 3/4 säsong av Grey's Anatomy. Jag har också traskat runt i skogen och förundrat mig över växter som ser som om nån klistrat dit dem. Lite äventyr hade jag idag också, när jag kom tillbaka till internatet och upptäckte att dörren var låst. Det lustiga i historien är ju att jag alltid bär omkring på min börs som innehåller studiekortet (som fungerar som nyckelkort till ytterdörren), rumsnyckeln, pengar och dylikt även om jag inte skulle behöva annat än nyckeln. Fast idag tänkte jag att det är väl onödigt, jag kan ju bara ta nyckeln i fickan. Fast det var nu inte så mycket till äventyr sist och slutligen, jag gick och ryckte i tre andra dörrar tills jag hittade en som var öppen trots att lampan lyste rött.


Nej nu, nu drar jag från kalla vindar och stickamössor till Texas och plus tjugograder. So long!

P.S. Fel låt vann, förstås. Hur reaktionärt är det inte att välja Charlotte Perrelli till schlagerrepresentant? Det är ju bara såå -99.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken låt hoppades du skulle vinna? Jag tyckte bäst om tvillingarna, även om de andra klagade på att deras låt var plagiat från början till slut.

A-M

Anonym sa...

Oj, ha kul. I Texas! Där lär allt vara skitstort.
/Sam

Anonym sa...

Spring-break wuhuu! Vem minns inte Florida -81?

delpheena sa...

jag hade ingen sådär jättefavorit, men jag gillade också rongedal. personligen skulle jag hellre ha sett rongedal, sanna nielsen, sibel, nordman eller linda bengtzing som vinnare...

sam, det är det också. vi såg en giraff som var tio meter hög.

f, precis! :D men det blev nog lite mer spring vacation, faktiskt.