lördag 22 mars 2008

texasresa, dag 1.

Tillbaka från Texas, något mindre rastlös och något mer pank. Det var en trevlig resa, skönt att komma ifrån, skönt att komma till värmen, skönt att få äta riktigt, riktigt god mat.

Första dagen åkte vi ner via Oklahoma (vars slogan kunde vara "som Kansas, fast rödare") till Dallas. Vi började med att beställa delikat mexikansk mat av en underbar gammal tant och sen ägnade vi en god stund åt att leta efter vårt hostel, eftersom huset som fanns på den adressen vi hade var ett helt vanligt lägenhetskomplex. Det var en helt vanlig lägenhet också - Anna och jag bodde i en tvåvåningslägenhet med fem sängar att välja mellan, kök med Dr Pepper i, eget badrum samt mer garderober än jag nånsin haft i mina lägenheter. Matt delade en fyrasängslägenhet med fyra andra... Vi utforskade Dallas lite grann, med dess ankor och metallkor, men jag förstod nog lite varför människor sa till mig innan, "Why would you go there?". Det kändes som att en halvdag räckte, faktiskt.

Inga kommentarer: