lördag 22 mars 2008

texasresa, dag 3.

Vår andra dag i San Antonio var ganska klart uppdelat i två olika delar (M sade efteråt att hade han vetat hur den andra delen skulle bli, hade han nog dragit ut på första delen lite mer).

Del ett: disc golf (typ som golf, fast med frisbee istället för boll). Matt spelade, Anna coachade och jag fotade kaktusar.

Intermission: jorden runt på åtta meter. Namnet Denmarket, Copenhagen gjorde att vi bara måste gå in, i en möbelaffär där alla böcker på hyllorna var på danska. Är det inte underbart? Vi hittade en jättebekväm stol/soffa också, men det är ju detdär med kappsäcken på flygplanet. Sen gick vi över till den indiska restaurangen bredvid.

Del två: shopping, shopping, shopping. Yeah, baby! Jag fick igen konstatera vad jag redan konstaterat i New York i höstas: jag gillar Forever 21. Jag har varit där två gånger på varje resa och aldrig lyckats gå ut utan att handla nånting. Om det sen är en bra sak är ju en annan sak. Jag gillar skor också. Jag har startat en ny tradition att alltid köpa väska och skor på varje resa, som en souvenir, liksom. Som jag konstaterade i affären (till expeditens stora glädje, f.ö.), "We are women, these are shoes. Do you really need a reason?" That's my story and I'm sticking to it. Jag köpte i alla fall inga Converse den här gången.

Inga kommentarer: