fredag 7 mars 2008

snö och midterm.

Jag trodde det var meningen att våren skulle komma tidigare här än hemma. Och jag förstår inte vad J menade när han häromdagen sa att det skulle snöa på fredag och tillade att jag borde vara glad, jag gillar ju snö. Huh? Bara för att jag vill ha snöbollskrig en solig kramsnödag eller för att jag skrattar åt lediga dagar på grund av snö betyder det väl inte att jag gillar snö. Tss. Såna som bor i ett rum med söndrigt batteri (hej, jag är finlandssvensk) tycker inte om kyla heller. Att det mest beror på lathet från vår sida att det aldrig har blivit fixat är irrelevant.

Jag hade worldlit-tent idag. Jag hade läst ungefär tio minuter, men herr professor är väldigt, vad ska vi säga, ingående och upprepande, så jag förväntar mig inget mindre än ett A. Det innebär i alla fall slutet på midterm-grejsimojs. Tror jag. Jee. Det betyder å andra sidan att jag har brukat upp 3/4 av min tid här. Hoppsan. Vänta, när hände det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur blev det med dina planer för spring break?

A-M

delpheena sa...

det blir en roadtrip med finska anna och hennes pojkvän matt till texas nånstans må-to. eventuellt far jag till jordans (manhattan) över helgen sen, men det är bara en idé än så länge.