söndag 19 mars 2006

byamöte i hankmo.

Jag kan härmed tillägga en punkt på min meritlista, nämligen punkten "Har varit på byamöte i Hankmo" (eller kanske på en såndär teini-lista, nämndes det nåt sånt där?). Ganska coolt, nog. Där fick jag bland annat höra att i Hankmo finns de största myggorna och de frodigaste ogräsen, och att det tydligen är en bra grej (varför framgick inte). Jag fick också lyssna till skön(?)sång om sommaren (varför framgick inte heller i detta fall. Kanske gick hon "barfota utan strumpor och skor" i det vackra, minusgradiga vårvädret, vad vet jag.) samt förstås dra mitt eget strå till stacken i altsektionen av Melins släktkör ("skivinspelning nästa då", kommenterade någon). Min moster tyckte för övrigt att tenoren kändes lite svag, och ser det som min uppgift att skaffa en tenor till. Så härmed ska jag börja med att fråga "är du tenor?" varje gång jag har tänkt ragga upp nån kille (vilket iofs händer ofta, ofta).

Nu är jag nyss hemkommen från en marcopoloansk middag med mor&far, och när vi gick ut slog det mig att det skulle vara roligt om det på dörren skulle stå "Skjut Ammu". Nåja.

Inga kommentarer: