söndag 12 mars 2006

ESC Sverige, kval 4.

Jag älskar Björn Kjellman.

(dessutom har han spelat in sin låt på finska, isn't that adorable.)

Carola sjöng sämre än jag nånsin hört henne sjunga igår, men i egenskap av ikon för den svenska schlagerkulturen kommer hon väl att vinna ändå. Men det säger jag nu bara, om Carola vinner och inte går vidare från semin medan Lordi gör det, då skulle jag nog skratta lite. Fast å andra sidan skulle jag ju avsäga mig mitt finländska medborgarskap, så det går nog inte. Måste hitta nåt lämpligt land att söka asyl till först.

What else? Roger Pontare var Roger Pontare goes vita häxan. Sandra Dahlberg hade helt fel låt - hon kan ju sjunga, men det märktes inte igår, och oljan och lädret kändes inte riktigt Pippi Långstrump. Rednex var Allrakäraste Systers favorit, hon tyckte att sångerskan hade fint hår... Och Günther tänker jag inte ens uttala mig om.

2 kommentarer:

enSam sa...

Var Günter med i schlager-grejset? Vad i fridensnamn gjorde han där?

delpheena sa...

fråga inte mej.