torsdag 23 mars 2006

hyllningar till en bibliotekstant.

Jag har varit till biblioteken idag och lånat fem böcker om Harry Potter och en bok om kvinnligt & manligt kommunikationssätt. Dessutom sökte jag en bok till, som enligt datorn skulle finnas tillgänglig, men jag inte hittade. Så jag frågade en tant. Hon kollade i datorn och konstaterade att jo, nog borde den finnas, och gick sedan för att söka i hyllan där den borde finnas. Jag hade nästan förlorat hoppet redan innan hon hittade till rätt hylla, för till och med jag hittade snabbare (men det känns ju lite fånigt att påpeka åt en som jobbar där att "barnlitteraturen finns på andra sidan"). Förutsägbart nog hittade hon heller inte boken, trots att hon till sist hittade rätt hyllsektion och även gick tillbaka till andra sidan hyllan för att söka lite där också, utifall att. Men hon lovade i alla fall att söka mera sedan ifall det inte är så bråttom, och nyss ringde hon för att berätta att hon hade hittat den så jag kan komma efter den när det passar. Det kallar jag service!

För övrigt börjar jag tro på folk som säger att det finns mögel i Fabriken. Jag har idag haft min, vad jag kan minnas, längsta dag under hela min akademiska karriär - från åtta till två! Det är helt skandalöst, jag var helt utpumpad innan dagen var slut. Och hade huvudvärk också, vilken försvann nästan genast jag gick därifrån, därav mögelmisstankarna. Visserligen kan det ha varit kaffet. Eller sällskapet. Och visserligen vet jag inte om man får huvudvärk av mögel. Men ändå.

Inga kommentarer: