lördag 4 mars 2006

verbal dekapitering, jobbsökande och bastubad.

Jag var ute och gick på isen i två timmar med mamma idag. Jag verbaldekapiterade (jo, det är väl klart att det finns ett sånt ord!) Fascistfonetikern under 80 % av tiden.
Vilken trevlig person jag måste vara att umgås med.

Sen har jag sökt jobb också. Jag hade dock vissa svårigheter med att fylla i vad klassen hade för medelvitsord i grundskolan och gymnasiet. Pappa föreslog att jag helt kallt skulle gissa på valfri siffra mellan 4 och 10. Mamma blev alldeles chockerad över detta moraliska förfall och sade att det borde straffas med dödsstraff. Eller nåja, inte riktigt då, men nästan. Hon sa i alla fall att jag inte skulle göra så. Sedan konstaterade jag att det var nästan lika svårt att veta vad jag själv hade för medelvitsord, så jag lämnade alltihopa tomt. Däremot var det lätt att fylla i språkkunskaperna på Citymarkets blankett, för de antog helt kallt att man hade finska som modersmål, så det behövde man inte ljuga om att man är jättebraig på. Tänk, så praktiskt.

Slutligen har jag även uppfört mig som en riktig finländare för en gångs skull (bortsett från kossupimplandet och knivhuggandet), och ser sedermera ut som en igelkott.

Inga kommentarer: