torsdag 16 mars 2006

girls' night out.

Det är min fulla och fasta moraliska övertygelse att om man får en femma i ett arbete får man skippa följande föreläsning och gå hem och sova i stället. Åtminstone från och med idag. Och om följande föreläsning hålls av Herr Fascistfonetiker. Nu skulle det bara gälla att hitta på ett ämne som jag vill skriva en fem(eller mer)-sidors grej om. Förslag, anyone?

Gårdagskvällen spenderades med flickorna på stället där man enligt vår utsago, förrän maten kom, får stadens bästa TexMex. Jag åt en sallad som var indränkt i en dressing som smakade som såna där Leijona-pastiller som faffa alltid brukade ha, med jordgubbssmakande chilimajonäs till. Det var ingen höjdare. Själva kvällen var dock, trots att efterrätten i form av en strippa uteblev, rolig. Sedan, efter viss betydande förlust i manskap, vidare till stället som förra gången M var där fick henne att utbrista något i stil med "Jamen det här var ju helt trevligt, det är som ett finnarnas Fone, lite sämre än vårt förstås men det duger väl åt dem". Dålig musik, och inte så mycket människor, men en gullig bartender som tyvärr tog Snusktomten alldeles för mycket på orden när hon sa att det skulle vara mycket sprit i drinkarna. Vi stannade inte så länge, eftersom dendär åtta-föreläsningen kändes bara närmre och närmre allteftersom minuterna gick. Dessutom var humöret inte helt på topp efter att jag konstaterat att iprenmansförtrollningen inte helt släppt än, och att ett leende kan vara fatalt. Vi borde verkligen ta och göra något åt dethär, typ slå mig i skallen med en gigantisk hubbaklubba så jag vaknar igen. Snusktomten upplevde vissa trubbel med login, i och med att hon inte har någon nyckel till sin lägenhet och ingen var hemma, men kämppisen meddelade med impeccable timing att hon kommit hem just då vi traskade över torget, så no harm, no foul [weirdo-smile á la Jennifer Coolidge i A Cinderella Story].

Anyway, det här var ju en spännande narration. Jag tror att jag hädanefter ska börja skriva scen för scen vad som händer i dagens avsnitt av Emmerdale i stället. Fast i så fall måste jag ju se på det också, så det är nog ingen bra idé trots allt. Nepp. Nu ska jag klippa naglarna och sen ska jag gå och posta ännu en lönlös sommarjobbsansökan.

1 kommentar:

Anonym sa...

det ar mycket som jag inte forstar i din post. Det maste nog vara for att du ar i ett annat land. *smiley*