onsdag 21 maj 2008

checklista för dagen.

Planer för dagen: 1. hämta creative writing-portfolion från engelskainsten, 2. hämta Letter of Confirmation från Office of International Education, 3. packa (!) samt 4. träffa Z.

1. Check! Jag har dessutom gått igenom portfolion, skrivit ner sparvärda kommentarer i respektive elektroniska dokument och kastat bort alla papper, allt för att spara utrymme.

2. Check! Jag gick till OIE och beställde samma dokument i måndags; varför göra saker i god tid när man kan göra dem i sista minuten? (Varför det nu ska ta två dagar att skriva en underskrift på ett papper är ju sen en helt annan sak.)

3. Jag har nu stängt två stycke kappsäckar, har två kassar fyllda med grejer jag har tänkt ta till frälsningsarmén, två fulla roskispåsar, en uppsättning kläder till imorgon med så många lager som möjligt, en påse med saker A & M eventuellt ännu kan vilja ha medan de är här och ett golv fyllt med småsaker och jag tänker att kanske ska det här nog gå bra. Eventuellt. (Men check! kan jag nog ändå inte riktigt säga, inte ännu.) Usch vad det är tråkigt att packa.

4. Kanske? Hoppas. Jag orkar inte flyga tillbaka bara för ett slagsmål.

Inga kommentarer: