måndag 12 maj 2008

pluggeri, pluggera.

Det går så mycket bättre att läsa på tent när man kan ligga i gräset och sola medan man gör det. Det går förstås också bättre att lägga bort boken och bara ligga i gräset och sola då, men lite pauser har väl aldrig skadat någon. Imorgon börjar allvaret för min del; klockan åtta på morgonen ska jag visa om jag har lyckats lära mig någon lingvistik*. Jag är mer oroad över klockslaget än över själva tenten; även om jag än en gång lyckats glömma bort allt jag nånsin lärt mig om fonetik och tenten gäller hela kursen, även sånt vi har tentat tidigare (tack och lov har jag i alla fall bara två såna tenter, båda Dr S). På onsdag blir det senare världslitteratur, piano juries och mytologi, och sen avslutar jag skolåret på torsdag med hissaprov. Sen är det slut! På det roliga, tänkte jag säga, men det är väl ändå att ta i. Torsdagkväll blir det inflyttnings-/end-of-finals-/sista natten med gänget-party hos KelKel**. Tjohej.

Soundtrack: Newsies. Det är lustigt vad bedårande lite falsksång kan vara ibland, när det är så alldeles mycket hjärta i det. Lite som Håkan Hellström. Och lite som Christian Bale.


* "What are you studying?"
"Linguistics."
"What?"
[visar upp boken, Contemporary Linguistics.]
"What is that?! Like, words?"
"...yeah."
** Inte alls så omtyckt namn, men man ska så lagom hitta en partner som börjar på samma tre bokstäver som en själv; då går det som det går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lilla vän. njut av de sista dagarna ... så ses vi snart, förhoppningsvis på din födelsedag eller så... å detdär du skrev tidigare om att göra nåt olagligt... vi kan ju typ bränna några mörne-samlingar eller tända eld på nåt annat (typ sfv eller r.a:s hus)... fast det kanske var en dum idé, nu då du kommer hem så vill vi ju helst ha dej hemma också, inte i fängelset. [jag undrar, låter jag som en pyroman? kanske hittar jag nu dendär mörka sidan jag aldrig vetat vad varit] HALIHALI!

delpheena sa...

haha, jag skrattade så mycket när jag läste det där. jag har faktiskt en mörne-samling, så vem vet ;) det ska bli underbart att se dig igen, dearest.