fredag 2 maj 2008

första maj.

I morse åt jag en donut till frukost. De brukar aldrig ha donuttar till frukosten, så att de hade det på första maj var ju lite sådär sammanträffligt. Tillsammans med donuten åt jag också sirapsindränkta french toast sticks och kakaopuffar. Jag älskar att äta hälsosamt. Incidentally kan jag tillägga att jag också älskar min metabolism, men det är sen ett annat kapitel. Kanske.

En dag som börjar så kan ju bara fortsätta med ändlöst solsken, klänning, lektioner som aldrig vill ta slut och sen en picknick i det grönaste av gräs med jordgubbar och vindruvor och mera donuts och, ptja, de traditionella beef stroganoff-smörgåsarna som hör högtiden till.

Det är väldeligt solsken i mina bloggposter just nu men jag vet inte riktigt om det är på grund av eller trots att jag är inne på den allra sistaste månaden. Det ryser lite i mitt skelett när människor påpekar hur få dagar det är kvar till finals week och jag misstänker att det inte har något med ovilja till plugg att göra (nåja, lite kanske; jag har en mytologiuppsats som ska lämnas in i morgon och jag kan ju säga som så att jag inte skrev speciellt mycket på filten i parken). Men sånt händer. Man får ju bara ta och leva så mycket man kan så gott det går tills man dör.

On that note: på lördag ska jag åka till Lawrence med Kelsey! Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: