måndag 5 maj 2008

helgen i sammanfattning.

Jag har haft en väldigt lång helg, känns det som. Med det menar jag dock inte att jag känner mig speciellt utvilad. Men sånt händer.

Fredagskvällen började på Applebee's, där servitören kände sig nödgad att flera gånger fråga om Kelsey och jag skulle betala tillsammans eller separat. Sen skulle vi gå och titta på något band men vi ville inte betala, så då gick vi och sjöng karaoke istället. K blev erbjuden att gifta sig med nån saudiarab som ville ta med henne hem, så hon sprang och gömde sig i en garderob.

På lördagen åkte vi först till Topeka och åt lunch på HuHot, en mongolisk grill där man plockar åt sig rå mat från buffén och sen ser på när de steker den. Det var mycket delikat och mycket exotiskt. Vi var en vända via Ks mammas hus också och tittade (de bygger en biograf i källaren!) innan vi sen styrde vidare mot Lawrence. Jag blev fullständigt förälskad i Lawrence; ifall jag hade 20000 dollar i madrassen skulle jag absolut ta K på orden när hon föreslår att jag ska komma till KU nästnästa år och bo med henne. Det är en gammal hippiestad, så det känns väldigt vänligt och småskaligt trots storleken (bara universitetet har lika mycket folk som hela Emporia), och på det hela taget känns det som en mer komprimerad stad än de flesta amerikanska städer jag besökt. Lite mindre bilcentrerat, lite mer som hemma. Och det finns en massa vintagebutiker där man kan hitta alla möjliga trevliga saker. Jag shoppade faktiskt inte så mycket, förvånansvärt nog. Men jag råkade slänga mina älskade pilotsolglasögon i golvet häromsistens så jag köpte ett par fakefarers istället och är mycket nöjd. Den butik vi troligen spenderade mest tid i var dock en matbutik (!). Inte vilken matbutik som helst, dock; K gick och drömde sig bort till sommaren i Tyskland bland Kinderägg, nutella och milka och jag gick omkring och åh-ade åt turkin pippuri, fazermint och römmegröt. Och blåbärspepparkakor! Sen gick vi förstås ett varv till Ben & Jerry's glassbaren förrän vi åkte tillbaka till Emporia och fortsatte kvällen med att gå på castparty med Erin och en massa galna teatermänniskor.

Idag var det konsert med kören och det gick helt bra.

Och sen har jag sovit. Och bitchat med Erin så att Jordan nästan inte vågade sitta vid vårt bord i matsalen. Och planerat en intervention med ovannämnda två samt Kira. Alla pratar om alla möjliga skolarbeten som de borde göra så till den grad att jag är övertygad om att det finns nånting jag borde göra också, men jag vet inte vad det skulle vara. Så jag ska nog gå och sova i stället.

Inga kommentarer: