torsdag 1 maj 2008

glad vapp!


Så här ska man fira varje vapp, tycker jag.

En annan sak jag också tycker är att 'glada vappen' är det fånigaste man kan hälsa varann. Jag må önska dej den gladaste av valborgsmässoaftnar, men jag önskar dej också en god jul och en glad påsk, inte glada vappen, inte goda julen och inte glada påsken. Och för all del inte glada annandagen faren. Såatt. Sånt.

Snart ska jag gå och hälsa glad vapp åt såna som vet vad vappen handlar om och happy mapula åt såna som inte gör det. Jag är klädd i den vårigaste av klänningar, mina kinder är varma av en eftermiddag på gräsmattan, det är fortfarande tjugofyra grader ute och jag är så lycklig att finnas till för det är såna här dagar livet är till för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jösses, dedär maskrosorna ser ut som tussilagon med konstiga stjälkar å blad :P iaf så var det ju fina tånaglar :D glada våren!

Anonym sa...

ja, maskrosor har vi kanske inte men värmen idag är helt underbar, ända upp i 25 grader och den mätaren var inte i solen
/m