onsdag 7 maj 2008

jag ska åka hem. snart.

När jag (eh, mamma) bokade min hemresa tänkte jag att jag ville resa ännu lite innan jag åker hem, så jag valde ett datum nästan två veckor efter att vi slutar skolan. Men nåt resesällskap har jag inte hittat, och att stanna i Emporia när alla andra har åkt härifrån är något av det mest deprimerande jag kan tänka mig för tillfället.

Så nu har jag ändrat min hemresa. Istället för att åka härifrån 28:e, åker jag 22:a. Det betyder att om allt går som det ska kommer jag till Helsingfors runt fem på eftermiddagen den tjugotredje maj. Om allt däremot går som det brukar betyder det att jag kommer att spendera min födelsedag (och ESC! :P) på någon rutten flygplats nånstans och att jag kommer hem den tjugosjätte maj ungefär.

Nu måste jag bara antingen a) ragga upp någon med ett amerikanskt kreditkort som är villig att inom sju dagar betala fyrtio dollar åt mig eller b) flänga iväg till KCI inom sju dagar för att betala själv. Och sen vore det ju passande att hitta nån skjuts till flygplatsen sen när det gäller också.

Men det är ju en världslig sak.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet vart du kan ringa om du vill bli mött/vila upp dig inför nästa etapp eller något i den stilen!

A-M